فاکتور خرید |
ابتدا قبلی بعدی |
در اين قسمت مي توان فاكتور خريد ، ضايعات ، حواله و .... را ثبت نمود .مراحل كار به شرح زير مي باشد :
1- وضعيت سند : در اين قسمت نوع فاكتور را انتخاب نماييد .( این قسمت وضعیت را از لحاظ نوع آن که فاکتور خرید است یا ضایعات یا حواله و ... مشخص می گردد ) 2- انبار را مشخص نماييد . ( در صورتيكه فاكتور حواله باشد نياز است انبار مبدا و مقصد مشخص گردد و یا اگر فاکتور خرید را می خواهید ضمن ثبت در انبار مرکری به انبار دیگرری حواله بزنید می توانید هنگام ثبت فاکتور خرید انبار مقصد را نیز مشخص نمایید ) 3- تامين كننده را براي فاكتور خريد و يا برگشت از خريد مشخص نماييد . (براي تعريف تامين كننده جديد به قسمت اشخاص و دسترسی ، تعریف تامین گنندگان مراجعه نماييد . ) 4- براي انتخاب كالا بر روي گزينه جستجوي كالا كليك و كالاي مورد نظر را انتخاب نماييد . 5- مقدار كالا را در قسمت مقدار وارد نماييد . 6- قيمت كالا را در قسمت فی وارد نمایید. ( بصورت پیش فرض قیمت تعریف شده در قسمت تعریف کالا در منو نمایش داده می شود) 7- براي ثبت فاكتور بر روي گزينه ثبت ( یا ثبت و چاپ ) كليك نماييد . توضيح : مبالغ اضافي مانند كرايه حمل يسته بندي و يا كسورات مربوط به هر فاكتور را مي توان در فاكتور مربوطه درج نمود برای این منظور مبلغ مورد نظر را وارد و بر روی گزینه مربوطه کلیک نمایید ( بطور مثل برای درج کرایه حمل مبلغ آن را انتخاب و بر روی کرایه حمل کلیک نمایید ) . توضيح : در قسمت تاريخ فاکتور مي توان تاريخ صدور فاكتور را تغيير داده و تاريخ مورد نظر را وارد نماييد . همچنین برای درج اطلاعات اضافی می توانید از قسمت شرح سند استفاده نمایید . توضیح : برای تعریف کالای جدید خریداری شده کافیست بر روی گزینه کالای جدید کلیک کرده تا فرم تعریف کالا باز شود و مراحل ثبت کالا را انجام دهید . . |